Σύμφωνα με το έγγραφο Φ.10035/47467/1094 του Υπουργείου Εργασίας, ο Ειδικός Λογαριασμός που έχει συσταθεί στον ΟΑΕΔ έχει πλήρη οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την ειδική εισφορά που συνεισπράττεται με τις εισφορές των ασφαλισμένων του πρώην ΟΑΕΕ, δεν επιδοτείται, και για τους δικαιούχους του Βοηθήματος Ανεργίας δεν προβλέπεται η απόδοση κανενός είδους ασφαλιστικών εισφορών κατά τη διάρκεια της χορήγησης του.
Κατά συνέπεια ο χρόνος λήψης του Βοηθήματος δεν μπορεί να θεωρηθεί συντάξιμος ή επιδοτούμενης ανεργίας και επομένως να ληφθεί υπόψη στις προϋποθέσεις που απαιτούνται για λήψη σύνταξης για οποιαδήποτε λόγο, είτε πλήρους είτε μειωμένης.
Επιπροσθέτως, η βούληση του νομοθέτη αποτυπώθηκε με σαφήνεια για τη δυνατότητα αναγνώρισης ως πλασματικού χρόνου της επιδοτούμενης ανεργίας μισθωτών (άρθρο 40 του Ν.2084/1992 όπως ισχύει και άρθρο 40 του Ν.3996/2011). Αντιθέτως, αξίζει να σημειωθεί, ότι ανάλογη πρόβλεψη για το βοήθημα ανεργίας του άρθρου 44 του Ν.3986/2011 δεν υφίσταται ούτε στις διατάξεις του Ν.3996/2011 (άρθρα 39, 40 και β41) περί αναγνωριζόμενων χρόνων ούτε στις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν.4387/2016 σχετικά με τους αναγνωριζόμενους χρόνους ασφάλισης στον ΕΦΚΑ.
Τέλος, ο ΟΑΕΔ, χαρακτηρίζει το εν λόγω Βοήθημα ως ένα αυτοτελές ειδικό σύστημα χορήγησης βοηθήματος καθώς οι χρόνοι ασφάλισης των αυτοαπασχολούμενων, σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο, δεν προσμετρώνται για τον συνυπολογισμό του συστήματος παροχών τακτικής ανεργίας και για το λόγο αυτό δεν αποτυπώνονται στο επίσημο ευρωπαϊκό έντυπο U1 (το οποίο βεβαιώνει τις περιόδους που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη χορήγηση παροχών ανεργίας). Επίσης ότι το επίδομα ανεργίας που χορηγεί η χώρα ταυτίζεται μόνο με την εξαρτημένη εργασία. (Α.Π.: 60010/14298/387/6.4.2015 έγγραφο του Τμήματος Εφαρμογής Κανονισμών EE της Δ/νσης Διαδοχικής Κοινωνικής Ασφάλισης του Υπουργείου)
Πηγή: TAXHEAVEN